RSS

BiLa SiPut BerbiCara

18 Jan
'waman yattaqillaha yaj3al lahu makhroja'

'waman yattaqillaha yaj3al lahu makhroja'

 

 

Alexandrina   : Macam mana exam tadi? Kuwais? Kullu tamam?

Truncatus    :pergh..hancuss…banyak sangat soalan tak boleh jawab…ada yang  dah baca semalam, tapi masa exam blur…bla…bla…pastu ada pula yang dah jawab betul, tapi ana padam…pot..pet…anta mesti boleh jawab semua kan? anta kan budak mumtaz tiap-tiap tahun…

Alexandrina : Eh, mana ada. Ana pun ada soalan yang tak boleh jawab. Tapi      alhamdulillah, ada juga soalan yang Allah permudahkan ana jawab. Kiranya nus-nus la…ada yang boleh jawab, ada yang tak. Rezeki Allah tu kan lain-lain untuk setiap hambaNya. Kita kenalah bersyukur.

Truncatus    : gulp… (malunyeee) insaf-insaf…sob.sob…

 

 

 

                 Dan (ingatlah juga) tatkala RabbMu memaklumkan: sesungguhnya jika kamu bersyukur, pasti kami akan menambah (nikmat) kepadaMu, dan jika kamu mengingkari (nikmatKu), maka sesungguhnya azabKu sangat pedih.” (14:7)

 

 

 

fikir-fikirkanlah,

ba~

 

 

 

 

4 responses to “BiLa SiPut BerbiCara

  1. sarachan

    January 18, 2009 at 6:28 am

    Hm..btol2 bersyukur da lepas satu paper (wpon yg ckp ni x lepas2 lg,he2)

     
  2. (^0^)

    January 19, 2009 at 10:54 am

    memang selalu kita tak nampak rezeki yang Allah bagi kat kita..tak kira besar ke kecik

    tapi bila Allah bagi kesusahan sikit kat kita, yang tu la kita dok canang-canangkan kat org lain

    mcm tu ke nk jadi hamba yang adil dan bersyukur?

     
  3. zanurul

    January 20, 2009 at 6:12 pm

    Bila susah tiada gelisah
    Bila miskin syukur pada Tuhan
    Bila sakit tiada resah di jiwa

     
  4. fndrocka

    November 14, 2009 at 4:13 pm

    syukurlah ada gak peluang nak pi study sampai skrg..walaupun tak perform gila2.hehe

     

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

 
%d bloggers like this: