RSS

Doa Senjata Mukmin

19 May

Pagi ini,

Hamba itu terjaga lagi,

Bangkit, mandi, berus gigi, sarapan pagi,

Biasa..

Seperti hari-hari sebelumnya

Ya, biasa,

Sampai terlupa nikmat itu ada yang kurnia.

 

Bola mata berlari ke luar jendela,

Matahari sudah mula menampakkan sinarnya,

Sekejap lagi, bercahayalah dunia,

Kemudian pasti gelita menyusul semula,

Biasa..

Seperti hari-hari sebelumnya,

Ya, biasa,

Sampai tak terasa kuasa yang mengaturnya.

 

Sesekali banjir Tsunami melanda,

Gempa bumi memporak-peranda,

Matahari dan bulan gerhana,

ribut taufan menjelma,

Angin influenza menggila,

Peperiksaan akhir tahun bermula,

Baru terdengar rintih si hamba;

”Ya Tuhan, mohon ampun segala dosa,

semoga Engkau permudahkan segalanya,”

Katakanlah (Wahai Muhammad): “Wahai hamba-hambaKu Yang telah melampaui batas terhadap diri mereka sendiri (dengan perbuatan-perbuatan maksiat), janganlah kamu berputus asa dari rahmat Allah, kerana Sesungguhnya Allah mengampunkan Segala dosa; Sesungguhnya Dia lah jua Yang Maha Pengampun, lagi Maha Mengasihani (Az-Zumar:53)

<sekadar peringatan buat diriku yang sering lupa>

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Selamat Menempuh Imtihan

Doa senjata mukmin

 
 

8 responses to “Doa Senjata Mukmin

  1. nadiahuri

    May 21, 2009 at 4:42 pm

    suka sajak itu
    sgt bersahaja ^^

     
  2. niskala

    May 21, 2009 at 7:14 pm

    kamu yg karang ke ni hehe

     
  3. raihana

    May 21, 2009 at 10:36 pm

    “Sentiap bencana yg menimpa di bumi dan yg menimpa dirimu sendiri, semuanya telah tertulis dalam kitab (lauh mahfuz) sebelum kami mewujudkannya. Sungguh yg demikian itu mudah bagi Allah. Agar kamu tidak bersedih hati terhadap apa yg luput dari kamu dan tidak pula terlalu gembira terhadap apa yg diberikanNya kepadamu. Dan Allah tidak menyukai setiap orang yg sombong dan membanggakan diri.” (Al Hadid:22,23)

     
  4. mizstrawberry

    May 22, 2009 at 9:25 pm

    to nadiahuri : syukran jazilan

    to niskala : kamu rasa saya copy sajak orang ke?

     
  5. lyanna

    May 23, 2009 at 5:35 pm

    penat2 misstroberi karang tu..

    sampai ati niskala

    *pandai jgk stroberi yg satu ni bersastera*

    doakn saya~!

     
  6. shae_shaari

    May 23, 2009 at 7:01 pm

    wahhh..
    sajak yang bersahaja..
    senang difahami…tapi impaknye menusuk kalbu…
    syabas cik farawla=)

    semoga kite same2 jadik hamba yang istiqamah..ameen~

     
  7. niskala

    May 24, 2009 at 4:07 pm

    xlah. cume kagum je =p

     
    • damadelunas

      May 24, 2009 at 4:57 pm

      (*^-^*)
      teringat-ingat pada ‘magnum’….
      hehe..sayang mistoberi…kalau tak ‘magnum’ pun syg jgk…hehehe

       

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

 
%d bloggers like this: